social icon social icon social icon social icon social icon

Salesforce – implementacja systemów CRM

Każde prężnie rozwijające się przedsiębiorstwo potrzebuje zunifikowanego systemu do zarządzania relacjami z klientami (CRM). Bardzo często jego wdrożenie bywa problematyczne i trwa długo, gdyż oprogramowanie musi zostać dostosowane do konkretnych potrzeb, wymagana jest również odpowiednia infrastruktura komputerowa pozwalająca na jego działanie. Jednym z rozwiązań wyłamujących się z tego trendu i oferujących łatwe w implementacji systemy CRM jest Salesforce.

Czym jest Salesforce Sales Cloud?

Innowacyjnym rozwiązaniem opartym na modelu Software as a Service (SaaS). Takie podejście sprawia, że oprogramowanie jest bardziej elastyczne, zaś jego utrzymanie przestaje być problemem.  Oznacza to, że Salesforce jest nie tylko łatwy do wdrożenia, ale również świetnie spisuje się w dłuższym okresie. Niemniej, brzmi to jak typowy slogan reklamowy bez przełożenia na rzeczywistość, dlatego przejdźmy dalej i skupmy się na konkretnych zaletach Salesforce i przewagach ich usługi nad konkurencją.

Zalety korzystania z Salesforce:

  • Cena i model rozliczeniowy. Koszt korzystania z usługi jest zależny od zaawansowania systemu i ilości osób zeń korzystających. Podstawowy pakiet kosztuje już 25$ miesięcznie za każdego użytkownika, zapewniając niezbędne narzędzia, takie jak integracja skrzynek pocztowych z Outlookiem i Gmailem, kontakt z klientem czy zarządzanie możliwościami. Dostępne są również bardziej kompleksowe wersje Salesforce CRM, dodające automatyzacje procesów czy mechanizmy analityczne.
  • Skalowalność. System Salesforce CRM pozwala na zakup podstawowego planu i rozszerzenie go w sytuacji, gdy przestanie być wystarczający. W przeciwieństwie do konwencjonalnych rozwiązań działających stacjonarnie nie wiąże się to z koniecznością rozbudowy infrastruktury, dołożeniem dodatkowego sprzętu aby zwiększyć moc obliczeniową czy długotrwałym procesem wdrażania kolejnych aplikacji. Wystarczy zakupić bardziej zaawansowany pakiet usług.
  • Bezobsługowość. Oprogramowanie Salesforce działa w chmurze w modelu Software as a Service. Oznacza to, że klient dostaje gotowe, działające narzędzia. W sytuacji, gdy coś nie funkcjonuje tak jak powinno, wystarczy to zgłosić i naprawa systemu jest realizowana bez konieczności zatrudniania do tego celu dedykowanych pracowników. Dodatkowo, oprogramowanie działające w chmurze redukuje ryzyko wystąpienia dużej awarii wynikającej z problemów sprzętowych – wszystkie dane mają swoje kopie zapasowe, zaś w miejsce uszkodzonych jednostek obliczeniowych podłączane są inne.

Szeroki wachlarz produktów

Salesforce dostarcza kompleksowe rozwiązania dla biznesu. Składają się one z wielu aplikacji i modułów, które są wzajemnie zintegrowane, pozwalając na pełną obsługę przedsiębiorstwa. Poza omówionym powyżej CRM należy wymienić między innymi:

  • Service Cloud, czyli narzędzie ułatwiające rozwiązywanie problemów klientów. Za jego pomocą można łatwo sprawdzić historię zgłoszeń, a zatem również wyciągnąć z niej wnioski na temat potrzeb konsumenta. W ramach tej usługi pracownikom działu wsparcia udostępnia się aktualną bazę wiedzy i gotowe scenariusze postępowania, co zwiększa skuteczność. Salesforce Service Cloud wspiera kontakt z użyciem wielu kanałów jednocześnie, dzięki czemu klient nie jest zmuszany do korzystania z jednej platformy;
  • Revenue Cloud, czyli aplikacja sprzedażowa złożona z dwóch modułów – CPQ oraz Billing. Ten pierwszy jest skierowany głównie dla handlowców, którzy za jego pomocą mogą szybko tworzyć i przesyłać kompletne oferty. Billing zaś służy osobom odpowiedzialnym za rozliczenia, pozwala uniknąć chaosu informacyjnego, który często pojawia się w „gorących” okresach. Gdy oferta sprzedażowa zostanie zaakceptowana, wysyłane jest powiadomienie, dzięki czemu od razu wiadomo, kiedy wystawiać faktury i na jakie kwoty. Dodatkowym atutem Salesforce Revenue Cloud jest zestaw narzędzi pozwalających na łatwe prowadzenie sklepu internetowego, co niewątpliwie pomoże firmom zorientowanym na handel z klientami detalicznymi;
  • Marketing Cloud, czyli zaawansowane narzędzie służące do personalizacji działań promocyjnych. Pozwala na kreowanie kampanii kierowanych do konkretnych konsumentów, bezpośredni kontakt z nimi. Personalizowane działania zwiększają efektywność sprzedaży, maksymalizując zysk przy minimalnym wkładzie. Uzupełnieniem tego narzędzia jest…
  • Marketing Cloud Account Management, czyli aplikacja służąca do automatyzacji działań marketingowych.  Pozwala ona na śledzenie zachowań klientów, co ułatwia znalezienie konsumentów z największym potencjałem, a także jest przydatne w tworzeniu personalizowanych kampanii. MCAM umożliwia również automatyzację komunikacji mailowej.

Czemu Salesforce?

Wprowadzanie pierwszego systemu CRM, a także konwersja z jednego rozwiązania na inne, wymaga szybkiego działania. Nie można pozwolić sobie na powolne wprowadzanie narzędzi czy długie koegzystowanie dwóch niekompatybilnych systemów, prowadzi to do chaosu w bazach danych i skutkuje problemami w zarządzaniu i kontakcie z klientem. Salesforce oferuje gotowe aplikacje, które cechują się wysoką stabilnością i łatwością w utrzymaniu, a także są łatwe do wdrożenia. Jednak niezależnie od tego, czy decyzja o przejściu na omawiany system została już podjęta, zapraszamy do kontaktu. Mamy doświadczenie we wdrażaniu produktów Salesforce, nasi specjaliści chętnie pomogą w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru odpowiedniego pakietu usług czy przeszkoleniu pracowników w zakresie używania nowych narzędzi.

Zgoda na pliki cookie według RODO z Real Cookie Banner